Powered by "www.digitaletram.nl"


Onderwerpen van vroeger en nu

- 31-01-1994 - Nu Hoftrammm, toen "Palace Promenade"-tram (HTM)
- 30-01-2014 - RandstadRail voertuig 4020 weer terug in Den Haag (HTM)
- 24-01-2014 - Van GTL 3035 tot Hoftrammm, deel 3 (HTM)
- 21-01-2014 - Kop 4046 - staart 4015 botsing op de Meppelweg (HTM)
- 15-01-2014 - Van GTL 3035 tot Hoftrammm, deel 2 (HTM)
- 14-01-2014 - Borsteltjes op de pekeltrams (HTM)
- 12-01-2014 - De nieuwe brug over de Zoetermeerse Rijweg (HTM)
- 11-01-2014 - Van GTL 3035 tot Hoftrammm, deel 1 (HTM)
- 10-01-2014 - Hoftrammm... een rijdend tramrestaurant, deel 5 (HTM)
- 09-01-2014 - RandstadRail 2: Kraayenstein - Leidschendam Leidsenhage (HTM)
- 01-01-2014 - Hoftrammm... een rijdend tramrestaurant, deel 4 (HTM)
- 01-01-2014 - Archief onderwerpen december 2013


Nu Hoftrammm, toen "Palace Promenade"-tram    (31 januari 1994)
(Dia: © www.digitaletram.nl - 31 januari 1994)

RandstadRail voertuig 4020 weer terug in Den Haag    (30 januari 2014)
Op donderdag 30 januari 2014 kwam RR-voertuig 4020 weer terug bij de HTM en werd op De Werf afgeladen. De 4020 was op woensdag 30 oktober 2013 opgehaald door transporteur Van der Vlist voor schadeherstel in Duitsland.





(Foto: © Rinus van de Kuil - 30 januari 2014)

(Foto: © Rinus van de Kuil - 30 januari 2014)

Van GTL 3035 tot Hoftrammm, deel 3    (24 januari 2014)
Op vrijdag 24 januari 2014 werd de toekomstige  Hoftrammm  naar Zichtenburg overgebracht. De 3035 is inmiddels voorzien van een zachte neus en zal in Zichtenburg geschilderd gaan worden. De overbrenging doet denken aan de overbrengingsritten van de midlife 3100-en vorig jaar. Er wordt verwacht dat de 3035 in mei 2014 ingezet kan worden.
(Foto: © www.digitaletram.nl - 24 januari 2014)





Kop 4046 - staart 4015 botsing op de Meppelweg    (21 januari 2014)
Op dinsdagmorgen 21 januari 2014 botste de RR4046 bij de halte De Rade achterop de RR4015 van RR-lijn 4.




De B-bak van de 4015 werd gescheiden van de rest en werd over de abri op een oplegger getakeld
(Foto: © www.digitaletram.nl - 21 januari 2014)

(Foto: © www.digitaletram.nl - 21 januari 2014)

(Foto: © www.digitaletram.nl - 21 januari 2014)

Kop- staart botsing op de Meppelweg (duur 00:07:41 minuten)
(Video: © www.digitaletram.nl - 21 januari 2014)

Het opladen van de A- en C-bak van de 4015 op De Werf
(Foto: © www.digitaletram.nl - 21 januari 2014)

Van GTL 3035 tot Hoftrammm, deel 2    (15 januari 2014)
In de werkplaats aan de Lijsterbesstraat wordt hard gewerkt aan de ombouw van GTL 3035 tot restauranttram.
Op 15 januari 2014 was het meubilair uit de tram verwijderd en werd er volop geschuurd aan de carroserie.
(Foto: © www.digitaletram.nl - 15 januari 2014)





Borsteltjes op de pekeltrams    (14 januari 2014)
(Foto: © www.digitaletram.nl - 14 januari 2014)

De nieuwe brug over de Zoetermeerse Rijweg    (12 januari 2014)
De afgelopen maanden is er tussen Leidschenveen en Voorweg-laag een voet- en fietsbrug gebouwd. Deze brug verbindt het Westerpark met het toekomstige Nieuwe Driemanspolder. De brug ziet er door de grote lichtmasten nogal futuristisch uit en heeft een roestkleurig verfje gekregen. Uiteraard passeren ook de RR-lijnen 3 & 4 deze brug.
(Foto: © www.digitaletram.nl - 12 januari 2014)





(Foto: © www.digitaletram.nl - 12 januari 2014)

(Foto: © www.digitaletram.nl - 12 januari 2014)

Van GTL 3035 tot Hoftrammm, deel 1    (11 januari 2014)
In de werkplaats aan de Lijsterbesstraat is een begin gemaakt met de ombouw van de 3035 tot restauranttram.

(Foto: © www.digitaletram.nl - 11 januari 2014)

(Foto: © www.digitaletram.nl - 11 januari 2014)

Hoftrammm... een rijdend tramrestaurant, deel 5    (10 januari 2014)
Op vrijdagmorgen 10 januari 2014 stond de totaalstand met de hulp van  153 investeerders  nog op  €97.555.
Aan het eind van de middag van 10 januari 2014 werd definitief duidelijk dat het streefbedrag is gehaald. Een mijlpaal voor Bobby van Galen en dus zeker een felicitatie waard! GTL 3035 wordt dus nu een tramrestaurant en de komende periode gaat De Digitale Tram aandacht besteden aan het verleden maar vooral ook aan de toekomst van deze tram.

RandstadRail 2: Kraayenstein - Leidschendam Leidsenhage    (9 januari 2014)
Op donderdag 9 januari 2014 reed de webmaster een kort dienstje op "RandstadRail" tramlijn 2. Tramlijn 2 heeft een ritlengte van 13,3 kilometer en rijdt tussen Kraayenstein en Leidschendam Leidsenhage. Sinds 15 december 2013 wordt er gewerkt aan de brug over de Schenkkade ter hoogte van het station Laan van NOI. Hiervoor rijdt tramlijn 2 richting Leidschendam een aantal maanden om de werkzaamheden heen en is de route ongeveer 100 meter langer.

De 4030 staat gereed voor vertrek naar Leidschendam Leidsenhage
(Foto: © www.digitaletram.nl - 9 januari 2014)

"Bestuurdersview" vanuit de cabine bij Kraayenstein
(Foto: © www.digitaletram.nl - 9 januari 2014)
Ter hoogte van Station Laan van NOI maakt tramlijn 2 richting Leidschendam met een bekende bestuurder een kleine omweg
(Foto: © Nick Roestenburg - 9 januari 2014)

Op De Digitale Bus wordt de omleiding voor buslijn 23 belicht.

Hoftrammm... een rijdend tramrestaurant, deel 4    (1 januari 2014)
Op 1 januari 2014 stond de teller met de hulp van  119 investeerders  op  €78.555. Omdat het streefbedrag op minimaal €100.000 ligt is er dus 79% van het minimale bedrag geïnvesteerd. Help mee om het bedrag van minimaal €100.000 binnen 30 dagen bij elkaar te krijgen en klik op onderstaande banner voor meer informatie over dit project.