Powered by "www.digitaletram.nl"


Onderwerpen van vroeger en nu

- 31-07-1985 - Spoorwerkzaamheden op het Muntplein (GVBA)
- 30-07-2011 - Werkzaamheden tramlijn 2 in Leidschendam, deel 3 (HTM)
- 30-07-2011 - Op weg naar 'Retourtje Leiden', deel 2 (NZ-H-TM)
- 29-07-2011 - Stremming wegens defect RandstadRailvoertuig (HTM)
- 28-07-2011 - Keerlus tramlijn 11 weer als vanouds (HTM)
- 27-07-1988 - Erg oud en erg nieuw in Rotterdam (RET)
- 26-07-2009 - Met de Blauwe Tram naar Delft Tanthof (TS)
- 25-07-1985 - De rode PCC's van Antwerpen (MIVA)
- 24-07-1973 - De tram van St. Etienne (CFVE)
- 23-07-1988 - Speciale "Gentse Feestentram" rijdt door Gent (MIVG)
- 22-07-2011 - Werkzaamheden tramlijn 2 in Leidschendam, deel 2 (HTM)
- 22-07-2011 - NS Station Voorweg gesloopt (HTM)
- 21-07-1994 - De "wraak van Pien" op tramlijn 3 (HTM)
- 20-07-1990 - Lichte trambotsing Leidschendam-Noord (HTM)
- 19-07-1973 - De tram van Marseille (RTM)
- 18-07-1985 - Een bezoek aan het tramnet in Henegouwen (SNCV)
- 17-07-2011 - Werkzaamheden tramlijn 2 in Leidschendam, deel 1 (HTM)
- 16-07-2011 - Geslaagde proefrit PCC koppelstel 1308+2104 door Brussel
- 15-07-2011 - Mooi rood is niet lelijk! (HTM)
- 15-07-1977 - Tentoonstelling vijftig jaar Sneltramlijn 11 (HTM)
- 14-07-1974 - Op bezoek bij de Arth-Rigi-Bahn (ARB)
- 12-07-2011 - Ex-Hagenaars in Boedapest (BKV)
- 13-07-1974 - De tram van Zürich (VBZ)
- 12-07-2011 - Speciale "Twittertram" rijdt door de Haagse regio (HTM)
- 11-07-2011 - Op weg naar 'Retourtje Leiden', deel 1 (NZ-H-TM)
- 10-07-2011 - Nieuwe tramsporen Thorbeckelaan op tijd klaar (HTM)
- 09-07-2011 - Steeds meer GTL's in het nieuwe kleurenpatroon (HTM)
- 09-07-2009 - Toen de 7000-en nog reden... (MIVB/STIB)
- 08-07-2011 - Inkortingen wegens werkzaamheden tramlijn 2 (HTM)
- 08-07-2002 - Met de Thalys door Den Haag (HTM)
- 07-07-1982 - Ongeval tijdens aflevering van GTL 3046 (HTM)
- 06-07-1976 - Nieuwe HTM tramlijn 7 op het Centraal Station (HTM)
- 05-07-2011 - Laatste RandstadRail voertuig in Den Haag aangekomen (HTM)
- 04-07-2011 - De aanleg van (Antwerpse) tramlijnen naar Wijnegem (De Lijn)
- 04-07-1984 - Zomaar een eindpunt: HTM-tramlijn 6, Leidschendam Noord (HTM)
- 04-07-2011 - Ten noorden en ten zuiden van de Taag (Carris)
- 03-07-2011 - Tweede proefrit tramlijn 2 naar Kraayenstein (HTM)
- 03-07-2011 - Amsterdam heeft weer een Tourist Tram (GVBA)
- 02-07-2011 - Inkortingen en werkzaamheden Leidschendam-Voorburg (HTM)
- 02-07-1965 - Langs de route van HTM tramlijn 14, deel 2 (HTM)
- 01-07-2011 - De spitstram tussen Utrecht CS en Nieuwegein-Zuid (CXX/BRU)
- 01-07-2011 - Eerste proefrit tramlijn 2 naar Kraayenstein (HTM)
- 01-07-2011 - Archief onderwerpen juni 2011


Spoorwerkzaamheden op het Muntplein    (31 juli 1985)
(Dia: © Auguste Haas - 31 juli 1985)

(Dia: © Auguste Haas - 31 juli 1985)

(Dia: © Auguste Haas - 31 juli 1985)

Werkzaamheden tramlijn 2 in Leidschendam, deel 3    (30 juli 2011)
De keerlus van tramlijn 2 in Leidschendam-Noord was op zaterdag 30 juli 2011 bijna geheel gelegd. Het wissel na de uitstaphalte was nog niet aanwezig evenals de nieuwe halteperrons welke ook nog niet volledig waren aangelegd.
(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

Op weg naar 'Retourtje Leiden', deel 2    (30 juli 2011)

In september en oktober van 2011 zal in het Haags Openbaar Vervoer Museum de manifestatie "Retourtje Leiden" worden gehouden. Dit naar aanleiding van het feit dat vijftig jaar geleden het doek viel voor de twee interlokale tramlijnen.


De fraaie A106 is helemaal klaar voor de manifestatie
(Foto: © Raymond Naber)

De A106 naaste een ultramoderne 'buitenlijner'
(Foto: © Raymond Naber)

Stremming wegens defect RandstadRailvoertuig    (29 juli 2011)
Op vrijdagmiddag 29 juli 2011 raakte de 4015 in de tramtunnel gestremd doordat de stroomafnemer niet meer omhoog kon door een defect. De 4055 trok de 4015 terug naar de Brouwersgracht en via het overloopspoor op de Prinsegracht ging het naar de werkplaats. De tramlijnen 2 en 6 konden geruime tijd niet door de tramtunnel rijden en werden tijdelijk omgeleid via het centrum. Een paar dienstwagens van de RandstadRaillijnen 3 en 4 keerden via het overloopspoor.

De 4055 rijdt de tramtunnel in om de 4015 op te halen
(Foto: © www.digitaletram.nl)

De 4055 trok de 4015 over 'verkeerd' spoor naar de Prinsegracht
(Foto: © www.digitaletram.nl)





Keerlus tramlijn 11 weer als vanouds    (28 juli 2011)
De keerlus van tramlijn 11 aan Scheveningen Haven is weer in de oude staat terug gebracht. Zowel de binnen- als de buitenlus zijn weer beschikbaar voor de trams. De eindhalte in de keerlus is echter nog niet geschikt voor reizigers die het Scheveningse strand willen bezoeken. De HTM adviseert de reiziger om bij de halte Vuurbaakstraat uit te stappen.
(Foto: © www.digitaletram.nl)





Erg oud en erg nieuw in Rotterdam    (27 juli 1988)
Op 27 juli 1988 waren in Rotterdam twee uitersten te zien. Op de rechteroever reed museumstoomloc 8 door de stad en op de linkeroever reed de 2020 uit Grenoble diensten met passagiers op tramlijn 2 tussen Beverwaard en Charlois.

(Dia: © Auguste Haas - 27 juli 1988)

(Dia: © Auguste Haas - 27 juli 1988)

Met de Blauwe Tram naar Delft Tanthof    (26 juli 2009)
Op zondag 26 juli 2009 reed de NZH combinatie A327+B303 de rit van 14:15 uur vanaf het HOVM naar Delft Tanthof.
Het NZH-tramstel A327 + B303 passeert de onlangs aangelegde aansluiting voor tramlijn 19 bij de Vrijenbanselaan
(Foto: © www.digitaletram.nl)

Het is historisch verantwoord om "De Blauwe Tram" in het "zwart-wit" te fotograferen. Met een klein beetje fantasie roepen de "zwart-wit" opnamen de sfeer van vijfig jaar geleden op. Met dank aan Eric Sallevelt voor deze opnamen.

(Foto: © Eric Sallevelt)

(Foto: © Eric Sallevelt)

(Foto: © Eric Sallevelt)

(Foto: © Eric Sallevelt)

(Foto: © Eric Sallevelt)

(Foto: © Eric Sallevelt)


(Foto: © Ton Slootmaker)

(Foto: © Ton Slootmaker)

De rode PCC's van Antwerpen    (25 juli 1985)
(Dia: © Auguste Haas - 23 juli 1985)




Bekijk ook de dia-show: De rode PCC's van Antwerpen.

De tram van St. Etienne    (24 juli 1973)





Speciale "Gentse Feestentram" rijdt door Gent    (23 juli 1988)
Van 17 t/m 25 juli 1988 reed er ter gelegenheid van de "Gentse Feesten" een S-motorrijtuig van de Buurtspoorwegen door Gent. Deze inzet was een groot succes ook al omdat de Gentenaren weer eens een echte 'boerentram' door hun stad zagen rijden. De 9974 reed tussen het St. Pietersstation en het Ledebergplein en filmde "Gentse Feestentram".
(Dia: © www.digitaletram.nl - 23 juli 1988)

(Dia: © www.digitaletram.nl - 23 juli 1988)

(Dia: © www.digitaletram.nl - 23 juli 1988)

(Dia: © www.digitaletram.nl - 23 juli 1988)

(Dia: © www.digitaletram.nl - 23 juli 1988)

Werkzaamheden tramlijn 2 in Leidschendam, deel 2    (22 juli 2011)
Op vrijdag 22 juli 2011 was een deel van de keerlus gelegd. De sporen komen stevig verankerd in het beton te liggen. De rest van de keerlus had nog geen nieuwe sporen maar het tramgrind was al gestort tussen de betonnen randen.





NS Station Voorweg gesloopt   (22 juli 2011)
Sinds 2006 rijdt RandstadRail op de sporen van de oude Zoetermeerlijn. Nog altijd waren de contouren zichtbaar van het oude NS Station Voorweg. Nu liggen de perrons meer naar het westen en zijn ze lager gemaakt. De treinen van de NS hadden perrons nodig welke hoger waren dan de huidige. In 2011 zijn de wanden van het oude station gesloopt.
(Foto: © www.digitaletram.nl)
(Foto: © www.digitaletram.nl)

De "wraak van Pien" op tramlijn 3    (21 juli 1994)
(Dia: © H. Ploeger - 21 juli 1994)

Lichte trambotsing Leidschendam-Noord    (20 juli 1990)
Op 20 juli 1990 botste de GTL 3047 achter op de GTL 3053 in de keerlus van tramlijn 6 in Leidschendam-Noord.

(Dia: © H. Ploeger - 20 juli 1990)

(Dia: © H. Ploeger - 20 juli 1990)

De tram van Marseille    (19 juli 1973)
Op 19 juli 1973 bracht Rob van der Bijl een bezoek aan het Franse Marseille. In Marseille reed tramlijn 68 tussen St. Pierre en Gare Noailles-Canebiere. Voor de reguliere dienst op tramlijn 68 waren 16 PCC's (2001-2016) beschikbaar.
(Dia: © Rob van der Bijl - 19 juli 1973)





Een bezoek aan het tramnet in Henegouwen    (18 juli 1985)
Op 18 juli 1985 bracht Auguste Haas een bezoek aan het tramnet van Henegouwen. In La Louviere reden een aantal tramlijnen nog steeds dagelijks hun route. Tramlijn 90 reed met nieuwe BN-trams en op de tramlijnen 31 en 80 reden nog de standaard motorwagens aangevuld met verbouwde SJ-wagens. (Met dank aan © Auguste Haas voor de dia's)
(Dia: © Auguste Haas - 18 juli 1985)

Werkzaamheden tramlijn 2 in Leidschendam, deel 1    (17 juli 2011)





Geslaagde proefrit PCC koppelstel 1308+2104 door Brussel    (16 juli 2011)
Op zaterdagmorgen 16 juli 2011 werd er in de vroege uurtjes een proefrit gereden met het PCC-koppelstel 1308+2104 vanuit het trammuseum in Woluwe. Via het nieuwe traject van tramlijn 94 werd er naar het stadscentrum van Brussel gereden. Bij het De Troozplein ging het via de sporen van de tramlijnen 3 en 7 tot aan de Leopold III-laan. Via de pas aangelegde dienstsporen (in de toekomst rijdt tramlijn 62 hier) werd rond 01:45 uur uiteindelijk remise Haren bereikt.
Het koppelstel werd eerst achteruit naar het om eindpunt van tramlijn 94 gereden
(Foto: © www.digitaletram.nl)

Bij het verlaten van het museum ontmoeten we een dienstwagen van lijn 44
(Foto: © www.digitaletram.nl)

In het centrum werd er ook een rondje rond de Sint Mariakerk gereden
(Foto: © www.digitaletram.nl)





Na een korte pauze in de remise Haren werd er via het traject van tramlijn 55 koers gezet naar het bultige, bochtige en rijk aan wissels zijnde Verboekhovenplein. Dit alom gekende plein werd echter door de PCC’s weggelachen: gezwind reed het koppelstel er zijn rondje. Na een korte nachtelijke fotostop bij station Schaarbeek werd er via de tramlijnen 92, 7 en 3 terug naar het De Troozplein gereden. Via tramlijn 94 werd uiteindelijk rond 03:20 uur het trammuseum bereikt. Op het laatste traject heeft het PCC-koppelstel de ‘beentjes’ eens goed kunnen strekken! We doen het nog eens over!
Op het 'bultige' Verboekhovenplein werd de lus compleet bereden om te kijken of de koppeling problemen gaf
(Foto: © www.digitaletram.nl)

Binnenkort een heuse trajectvideo (moet nog gemonteerd worden)

Mooi rood is niet lelijk!    (15 juli 2011)
Zo langzaam maar zeker verschijnen er meer "rode" trams op straat. Met een rode botsneus rijden nu de rode 3045 en de rode 3080. Zonder rode botsneus rijden de rode 3058 en de rode 3078. De botsneus van de rode 3080 heeft echter zijn beige nummers weer verloren en de rode botsneus is nu geheel echt rood. Aan de beige schortplaten is te zien dat het om de rode 3080 gaat. De andere omgekleurde rode trams hebben rode schortplaten. Mooi rood is dus niet lelijk!
(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

Tentoonstelling vijftig jaar Sneltramlijn 11    (15 juli 1977)
In 1977 bestond Haagse tramlijn 11 vijftig jaar. In de buitenste boog van de keerlus aan Scheveningen Haven was het PCC-koppelstel 1201+2101 ingericht als tentoonstellingsruimte. Deze kon van 15 juli t/m 31 juli 1977 bezocht worden.

(Foto: © Ton Slootmaker - 15 juli 1977)

(Foto: © Ton Slootmaker - 15 juli 1977)

Op bezoek bij de Arth-Rigi-Bahn    (14 juli 1974)
De Arth-Rigi-Bahn (afgekort ARB) was een Zwitserse bergspoorlijn gelegen in het kanton Schwyz. Het normaalspoor tandrad traject loopt van Arth-Goldau samen met de Vitznau-Rigi-Bahn (VRB) naar de Rigi, een berg van 1797 meter.
(Dia: © Rob van der Bijl - 14 juli 1974)

(Dia: © Rob van der Bijl - 14 juli 1974)

(Dia: © Rob van der Bijl - 14 juli 1974)

Ex-Hagenaars in Boedapest    (13 juli 2011)
In Boedapest zijn bijna alle TW6000-en uit Den Haag in dienst gesteld. Alleen de TW6021 is nog niet gereed voor de dienst maar deze komt binnenkort op straat. De TW6021 heeft jarenlang in Houten gereden en was in slechte staat.
De ex-TW6055 als wagen 1591 op tramlijn 62A, Örs vezer tere
(Foto: © Frank Faupel)

De ex-TW 6057 als wagen 1578 bij het depot Svaza
(Foto: © Frank Faupel)

De ex-TW 6058 als wagen 1579 op tramlijn 69 bij Mexikoi Ut
(Foto: © Frank Faupel)

De tram van Zürich    (13 juli 1974)





Speciale "Twittertram" rijdt door de Haagse regio    (12 juli 2011)
(Foto: © Remy den Hartog)

Op weg naar 'Retourtje Leiden', deel 1    (11 juli 2011)

In september en oktober van 2011 zal in het Haags Openbaar Vervoer Museum de manifestatie "Retourtje Leiden" worden gehouden. Dit naar aanleiding van het feit dat vijftig jaar geleden het doek viel voor de twee interlokale tramlijnen.


Om van deze manifestatie een succes te maken moet er natuurlijk nog wel het een en ander geregeld worden. Vanuit het depot van de  Tramweg Stichting  in Scheveningen werden er op 11 juli 2011 met de werkwagen H312 speciaal gemaakte Turmac reclameborden overgebracht naar de Lijsterbesstraat. Deze werden op de NZH A106 aangebracht.
(Foto: © Raymond Naber)

De NZH A106 is in de Lijsterbesstraat voorzien van Turmac-reclames
(Foto: © Raymond Naber)

De gele Turmac reclameborden steken fraai af op de blauwe tram
(Foto: © Raymond Naber)

In het depot van de Tramweg Stichting in Scheveningen zien we dat de LTM 610 inmiddels HTM 90 is geworden.

(Foto: © Raymond Naber)

(Foto: © Raymond Naber)

Tenslotte wordt er in de kleine werkplaats aan de Lijsterbesstraat nog steeds flink gewerkt aan buitenlijner 58.

(Foto: © Ton Slootmaker)

(Foto: © Ton Slootmaker)

Nieuwe tramsporen Thorbeckelaan op tijd klaar    (10 juli 2011)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

Steeds meer GTL's in het nieuwe kleurenpatroon    (9 juli 2011)
De metamorfose voor de GTL's is in volle gang. Na de 3080 is nu ook de 3045 van een nieuwe botsneus voorzien. De 3045 reed op 9 juli 2011 op tramlijn 19 en heeft in tegenstelling tot de 3080 ook rode schortplaten. Op dit moment zijn ook de GTL's 3058 en 3078 voorzien van het nieuwe kleurenpatroon. Deze trams hebben echter nog geen botsneus.

(Foto: © Rinus van de Kuil)

(Foto: © Rinus van de kuil)

Toen de 7000-en nog reden...    (9 juli 2009)
In 2009 reden de 7000-en nog door Brussel. Althans, deze trams waren uitsluitend nog te vinden in de diensten op de lijnen 39 en 44. Uiteraard rijden er anno 2011 nog steeds 7000-en vanuit het museum te Woluwe naar Tervuren. De huidige lijn 94 was nog niet verlengd naar Woluwe en de spoorwerkzaamheden van de verlenging waren in volle gang.
(© www.digitaletram.nl - 9 juli 2009)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)
(© www.digitaletram.nl - 9 juli 2009)

Inkortingen wegens werkzaamheden tramlijn 2    (8 juli 2011)
Vanaf vrijdagavond 8 juli 2011 werd tramlijn 2 weer ingekort. Deze keer was de inkorting alleen van kracht tijdens het weekend omdat de tramsporen bij de Thorbeckelaan werden vernieuwd. In Leidschendam-Voorburg is de inkorting voor langere tijd van kracht. Er vinden werkzaamheden plaats op het traject vanaf Leidsenhage tot en met de keerlus.
De pas omgeschilderde GTL 3078 passeert als één van de laatste trams de keerdriehoek bij de Volendamlaan
(Foto: © www.digitaletram.nl)





De deels ontmantelde keerlus van tramlijn 2 in Leidschendam Noord lag er op 8 juli 2011 troosteloos en verlaten bij.

(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

Met de Thalys door Den Haag    (8 juli 2002)
In 2002 was GTL 3085 beplakt om de Thalys te promoten. Er kon met de "Thalys" door Den Haag worden gereden.
(© www.digitaletram.nl - 8 juli 2002)

Ongeval tijdens aflevering van GTL 3046    (7 juli 1982)
Op 7 juli 1982 voltrok zich een van de meest spectaculaire ongevallen uit de geschiedenis van de HTM. Op deze dag kwam de goederentrein met daarop de fabrieksnieuwe 3046 op het Hobbemaplein in botsing met de op dat moment net kruisende 3022 van lijn 6. De A-bak van de 3022 werd aan de zijkant geraakt en raakte onherstelbaar beschadigd.
Deze tekst is deels overgenomen uit het boek "130 jaar tram in Den Haag" van Drs. A. E. E. van Donselaar

(Foto: © P.C. Hoegen - 7 juli 1982)

(Foto: © P.C. Hoegen - 7 juli 1982)
(Dia: © J. Woltjes - 7 juli 1982)

Nieuwe HTM tramlijn 7 op het Centraal Station    (6 juli 1976)
(Dia: © www.digitaletram.nl - 6 juli 1976)

Laatste RandstadRail voertuig in Den Haag aangekomen    (5 juli 2011)
Op dinsdag 5 juli 2011 arriveerde het 72e en laatste RandstadRailvoertuig in Nederland. Aan het begin van de avond vertrok het transport richting Den Haag. De 4072 arriveerde rond 22:30 uur op De Werf achter remise Zichtenburg.

Symbolische begroeting van de 4072 aan de grens
(Foto: © www.digitaletram.nl)

Het fabrieksplaatje geeft aan dat het echt om de 4072 gaat
(Foto: © www.digitaletram.nl)
(Foto: © www.digitaletram.nl)

De eerste kilometer op Nederlandse bodem
(Foto: © www.digitaletram.nl)

In de buurt van Arnhem staat de bestemming al op de borden
(Foto: © www.digitaletram.nl)
Rond 22:30 uur arriveerde de laatste nieuwe RandstadRail op De Werf achter remise Zichtenburg
(Foto: © www.digitaletram.nl)

Dit onderwerp wordt binnenkort nog uitgebreid met een video verslag

De aanleg van (Antwerpse) tramlijnen naar Wijnegem    (4 juli 2011)
In Antwerpen wordt nog steeds gewerkt aan flinke uitbreidingen van het tramnet. Ergens in 2012 moeten de tramlijnen 5 en 10 vanuit Deurne over het nu in aanbouw zijnde gezamelijk traject naar Wijnegem doorgetrokken worden. Dichtbij de toekomstige keerlus wordt ook een nieuwe stelplaats voor De Lijn gebouwd. Voorlopig is er nog veel werk te doen.
De nog volop in aanbouw zijnde nieuwe stelplaats doet futuristisch aan
(Foto: © www.digitaletram.nl)





Lees meer informatie over de tramprojecten in en rond Antwerpen.

Zomaar een eindpunt: HTM-tramlijn 6, Leidschendam Noord    (4 juli 1984)

PCC's 1316+2110 in de keerlus Leidschendam Noord
(Dia: © H. Ploeger - 4 juli 1984)

PCC's 1316+2110 naast GTL 3073 in de keerlus Leidschendam Noord
(Dia: © H. Ploeger - 4 juli 1984)

Ten noorden en ten zuiden van de Taag    (4 juli 2011)

(Foto: © Ed Franke - 3 juli 2011)

(Foto: © Ed Franke - 3 juli 2011)

(Foto: © Ed Franke - 4 juli 2011)

(Foto: © Ed Franke - 4 juli 2011)

Tweede proefrit tramlijn 2 naar Kraayenstein    (3 juli 2011)
Op zondagmiddag 3 juli 2011 werd er een proefrit gereden vanaf remise Zichtenburg naar de keerlus van tramlijn 2. Deze keer werd GTL 3100 gebruikt met voor de gelegenheid twee stroomafnemers op. De sporen werden allemaal bereden, eerst stapvoets en daarna op explotatie snelheid. Na afloop reed ook de 1139 (slijptram) over alle sporen.
(Foto: © www.digitaletram.nl)




(Foto: © www.digitaletram.nl)

Amsterdam heeft weer een Tourist Tram    (3 juli 2011)
Vanaf 3 juli 2011 reed er in Amsterdam weer een Tourist Tram. Het GVBA had aan de EMA gevraagd de Tourist Tram weer nieuw leven in te blazen. In het verleden werden deze ritten georganiseerd door het AOM maar deze zijn nu van het GVBA. De ritten zijn iedere zondag t/m eind augustus. De ritprijs bedraagt €10 maar kinderen en 65+ betalen €5.
(Foto: © Railtheater Amsterdam)

(Foto: © Railtheater Amsterdam)

(Foto: © Railtheater Amsterdam)

Inkortingen en werkzaamheden Leidschendam-Voorburg    (2 juli 2011)
Vanaf 2 juli 2011 werden er nieuwe tijdelijke wijzigingen van kracht. Tramlijn 2 keert vanwege werkzaamheden tussen Leidsenhage en Leidschendam Noord tijdelijk bij Antoniushove. Omdat de keerlus bij Leidsenhage maar ruimte biedt voor twee tramlijnen werd tramlijn 6 ingekort tot station Mariahoeve. Pendelbuslijn 76 zorgt voor vervangend vervoer.

Tramlijn 2 heeft tramlijn 6 tijdelijk verbannen
(Foto: © Markus Lohrer)

Bij Station Mariahoeve is het overstappunt op pendelbuslijn 76
(Foto: © Markus Lohrer)

Langs de route van HTM tramlijn 14, deel 2    (2 juli 1965)

PCC 1152 aan het zomereindpunt Circus theather
(Foto: © Ton Slootmaker - 2 juli 1965)

Passage PCC 1152/14 met twee maal lijn 9 (PCC's 1155 en 1124)
(Foto: © Ton Slootmaker - 2 juli 1965)

De spitstram tussen Utrecht CS en Nieuwegein-Zuid    (1 juli 2011)
In de middagspits van 1 juli 2011 waren er maar drie Weense spitstrams in dienst tussen Utrecht CS en Nieuwegein Zuid. Twee diensten werden gereden met losse motorwagens en één dienst bestond uit drie gekoppelde wagens.





Eerste proefrit tramlijn 2 naar Kraayenstein    (1 juli 2011)
Op vrijdag 1 juli 2011 werd er een proefrit gereden over het aangepaste traject van tramlijn 2 vanaf de Thorbeckelaan naar de bocht even voorbij de halte Kapelaan Meereboerweg. Er werd gebruik gemaakt van GTL 3098 welke achter een montagebovenleidingwagen van de BAM reed. Nadat het traject was afgelegd werd er over verkeerd spoor terug gereden naar de Thorbeckelaan. Na deze proefrit reed de 3098 nog twee keer hetzelfde traject op hogere snelheid.
(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)
(Foto: © www.digitaletram.nl)