Powered by "www.digitaletram.nl"


Onderwerpen van vroeger en nu

- 31-03-2012 - Weekendwerkzaamheden in Den Haag Zuid-west, deel 2 (HTM)
- 31-03-2012 - Toevallige ontmoeting met een nieuwe en een oude 2101 (RET)
- 30-03-2012 - Weekendwerkzaamheden in Den Haag Zuid-west, deel 1 (HTM)
- 29-03-1984 - Porfierwagen H30 in actie op het Markenseplein (HTM)
- 28-03-2012 - Aanrijding veroorzaakt stremming voor tramlijn 6 (HTM)
- 28-03-2012 - Uitzicht vanuit het kantoor van een RR-bestuurder (HTM)
- 27-03-1970 - Kleine ontsporing tramlijn 5 (RET)
- 26-03-2005 - Zomaar een eindpunt: HTM-tramlijn 3, Loosduinen (HTM)
- 25-03-2012 - Ontsporing GTL 3016 Schedeldoekshaven (HTM)
- 25-03-2012 - Herinstructiedag bij de EMA (EMA)
- 24-03-2012 - Oude dakdelen Haags Centraal Station verwijderd (HTM)
- 23-03-2012 - Voorjaar in Loosduinen (HTM)
- 22-03-2012 - Tramlijnen omgeleid bij Rotterdam Centraal (RET)
- 21-03-2012 - Werkzaamheden langs de Conradkade, deel 4 (HTM)
- 20-03-2012 - Van Hoog naar Laag en van Laag naar Hoog (HTM)
- 19-03-2012 - De restauratie van buitenlijner 58, deel 10 (TS)
- 19-03-2012 - Spoorzone Delft: Nieuwe route in gebruik genomen (HTM)
- 18-03-2012 - Linksom door de Krakeling vanwege een slijptrein (HTM)
- 17-03-2012 - Spoorzone Delft: Omleidingen en werkzaamheden (HTM)
- 16-03-2012 - Zomaar een eindpunt: RandstadRail lijn 3, Centraal Station (HTM)
- 16-03-2012 - Citadis 2148 onderweg naar Rotterdam (RET)
- 16-03-1982 - Haagse PCC 1185 overgebracht naar Rotterdam Zuid (RET)
- 15-03-1998 - Blauw-witte 3100-en in de omleiding (HTM)
- 14-03-2009 - Tramlijn 25 gesplitst in twee delen (RET)
- 13-03-2002 - Weense trams in Rotterdam-Zuid (RET)
- 12-03-2006 - Kleine ontsporing van GTL 3099 op de Thorbeckelaan (HTM)
- 11-03-2012 - Ontsporing tijdens driehoeken CPC-loop (HTM)
- 11-03-2012 - Sfeer, omleidingen en inkortingen tijdens de CPC-loop (HTM)
- 10-03-2012 - Werkzaamheden langs de Conradkade, deel 3 (HTM)
- 10-03-2012 - Nieuwe totaalreclametram voor Zwitserland (HTM)
- 09-03-1997 - Ajax-tram op Amsterdamse tramlijn 12 (GVBA)
- 08-03-1997 - Verdwenen tramhaltes: Kruisplein (RET)
- 07-03-2012 - Kapotte botsneus voor GTL 3092 (HTM)
- 06-03-2012 - GTL 3012 ontspoort in de Delftse Phoenixstraat (HTM)
- 05-03-2012 - Wijkbewoners op de bres tegen bomenkap langs trambaan (HTM)
- 04-03-2012 - De restauratie van buitenlijner 58, deel 9 (TS)
- 04-03-1997 - Tramlijnen langdurig omgeleid in het Haagse centrum (HTM)
- 03-03-1982 - GTL 3033 in Den Haag gearriveerd (HTM)
- 02-03-1982 - Triest einde voor Rotterdamse tramwagens (RET)
- 01-03-2012 - RandstadRailvoertuig rijdt proef op tramlijn 2, deel 4 (HTM)
- 01-03-2012 - Fotografeerbare digitale "films" in Gent (De lijn)
- 01-03-2012 - Archief onderwerpen februari 2012


Weekendwerkzaamheden in Den Haag Zuid-west, deel 2    (31 maart 2012)
In het weekend van 31 maart en 1 april 2012 werden in Den Haag tegelijkertijd vier noodzakelijke spoorvernieuwingen aangepakt. Er is bewust gekozen om dit in één keer te doen zodat de overlast maar tot één weekend beperkt bleef. Op De Werf werd de erg krappe boog vervangen door een ruimere boog waardoor de inzet van RandstadRail wagens op lijn 2 weer een stapje dichterbij is gekomen. Verder werden de sporen en wissels vervangen op de Meppelweg en de sporen op de kruising Escamplaan met de Zuiderparklaan. De moeilijkste klus vond plaats op de Loosduinseweg waar tramlijn 12 zich tussen het vervangen van de tramsporen door een weg moest banen door de werkzaamheden.

Aan het eind van de ochtend is het binnenspoor reeds vervangen
(Foto: © www.digitaletram.nl - 31 maart 2012)

Aan het eind van de middag liggen de nieuwe sporen beiden op hun plek
(Foto: © www.digitaletram.nl - 31 maart 2012)


Op de Dedemsvaartweg zijn de sporen doorgesneden
(Foto: © www.digitaletram.nl - 31 maart 2012)

Alle wissels met toeloop-sporen worden vervangen
(Foto: © www.digitaletram.nl - 31 maart 2012)

Rond het middaguur werden er nieuwe railsecties op hun plaats gelegd
(Foto: © www.digitaletram.nl)

Tijdens het takelen passeert vervangend buslijn 64
(Foto: © www.digitaletram.nl - 31 maart 2012)

Over de kruising met de Zuiderparklaan liggen de nieuwe sporen
(Foto: © www.digitaletram.nl - 31 maart 2012)






Door de werkzaamheden was remise Zichtenburg het hele weekend geïsoleerd. De tramlijnen 2 en 6 werden tijdelijk ondergebracht in de remise Lijsterbesstraat. Om dezelfde reden werden ook RandstadRail voertuigen overgebracht.

Foto: © Nick Roestenburg - 31 maart 2012)

(Foto:© Nick Roestenburg - 31 maart 2012)

Toevallige ontmoeting met een nieuwe en een oude 2101    (31 maart 2012)
Op 31 maart 2012 werd er een instructierit met de 'oude' 2101 gereden. Op het Willemsplein was er een toevallige ontmoeting met de andere 2101. Twee 2101-en, de Citadis II en de 82 jaar oudere vierasser/Allan instructiewagen.





Weekendwerkzaamheden in Den Haag Zuid-west, deel 1    (30 maart 2012)
Wegens geplande werkzaamheden op het HTM-tramnet op vier lokaties in het weekend van 31 maart en 1 april 2012 waren er de weken ervoor al voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd.  Op vrijdagavond 30 maart 2012 gingen de werkzaamheden gefaseerd van start. RandstadRail-lijn 4 en lijn 6 werden vrijdagavond vanaf 19:00 uur al ingekort en werden de tramloze delen vervangen door een pendelbuslijn 64. Tramlijn 2 kon gewoon doorrijden tot einde dienst.





(Foto: © www.digitaletram.nl - 30 maart 2012)

(Foto: © www.digitaletram.nl - 30 maart 2012)

Porfierwagen H30 in actie op het Markenseplein    (29 maart 1984)
(Dia: © H. Ploeger - 29 maart 1984)

Aanrijding veroorzaakt stremming voor tramlijn 6    (28 maart 2012)
Op woensdag 28 maart 2012 rond 13:00 uur was er een aanrijding tussen een gele bestelwagen en een taxibusje met kinderen op het Stuyvesantplein. Hierbij raakte een van de kinderen licht gewond. Tramlijn 6 was enige tijd gestremd.

(Foto: © Jacqueline Couprie - 28 maart 2012)

(Foto: © Jacqueline Couprie - 28 maart 2012)

Uitzicht vanuit het kantoor van een RR-bestuurder    (28 maart 2012)
Soms zegt één foto meer dan duizend woorden en dat is zeker van toepassing op deze foto. Een opkomende zon in combinatie met optrekkende mist vanaf de grond op de Zoetermeerse Rijweg. Wij doen het met achtendertig woorden.
(Foto: © Joris van der Ros)

Kleine ontsporing tramlijn 5    (27 maart 1970)
Op 27 maart 1970 ontspoorde het tramstel 615 van tramlijn 5 met de voorste truck op het Stationsplein in Rotterdam.

(Foto: © Ton Slootmaker - 27 maart 1970)

(Foto: © Ton Slootmaker - 27 maart 1970)

(Foto: © Ton Slootmaker - 27 maart 1970)

Zomaar een eindpunt: HTM-tramlijn 3, Loosduinen    (26 maart 2005)





Ontsporing GTL 3016 Schedeldoekshaven    (25 maart 2012)
Op zondagmiddag 25 maart 2012 ontspoorde de 3016 ( 'HTM-Twittertram' ) van tramlijn 9 op de Schedeldoekshaven. De tram ontspoorde in de bocht vanaf de Rijnstraat naar de Schedeldoekshaven en veroorzaakte nogal wat schade aan de infrastructuur.  De tram werd door de kraan van de brandweer in het tramspoor gezet en kon daarna op eigen kracht naar de werkplaats Zichtenburg rijden. Op 10 januari 2012 ontspoorde de 3019 ('Wicked') op vrijwel dezelfde plek.  De 3016 ontspoorde ook al op 8 april 2011 en kwam op vrijwel identieke wijze op de Rijswijkseweg tot stilstand.
De twittertram had behoorlijke schade en is voorlopig uitgetwitterd
(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl - 25 maart 2012)

(Foto: © www.digitaletram.nl - 25 maart 2012)

(Foto: © www.digitaletram.nl - 25 maart 2012)

(Foto: © www.digitaletram.nl - 25 maart 2012)

(Foto: © www.digitaletram.nl - 25 maart 2012)

(Foto: © www.digitaletram.nl - 25 maart 2012)

(Foto: © www.digitaletram.nl - 25 maart 2012)

(Foto: © Nick Roestenburg - 25 maart 2012)

(Foto: © Nick Roestenburg - 25 maart 2012)
  • 10-01-2012: Twee tram-incidenten in de avondspits
  • 08-04-2011: Ontsporing GTL 3016 Rijswijkseweg

  • Herinstructiedag bij de EMA    (25 maart 2012)
    Op 25 maart 2012 was er een herinstructiedag voor de EMA-medewerkers op de Amsterdamse museumtramlijn. Op Eerste Paasdag (8 april) gaat het nieuwe seizoen weer van start. De motorwagen 903 is tegenwoordig een TS-wagen.
    (Foto: © Raymond Naber)

    (Foto: © Raymond Naber - 25 maart 2012)

    (Foto: © Raymond Naber - 25 maart 2012)

    (Foto: © Raymond Naber - 25 maart 2012)

    Oude dakdelen Haags Centraal Station verwijderd    (24 maart 2012)
    Langzaam maar zeker verdwijnt het oude dak boven de tramperrons van Den Haag CS-hoog
    (Foto: © www.digitaletram.nl - 24 maart 2012)





    (Foto: © www.digitaletram.nl - 24 maart 2012)

    (Foto: © www.digitaletram.nl - 24 maart 2012)

    Voorjaar in Loosduinen    (23 maart 2012)
    Dat het voorjaar is begonnen is te merken aan de vele narcisjes langs RandstadRail lijn 3
    (Foto: © www.digitaletram.nl - 23 maart 2012)

    (Foto: © www.digitaletram.nl - 23 maart 2012)

    (Foto: © www.digitaletram.nl - 23 maart 2012)

    Tramlijnen omgeleid bij Rotterdam Centraal    (22 maart 2012)
    in Rotterdam is de halte Centraal Station voor de tramlijnen 21, 23 en 25 tijdelijk verplaatst naar het verderop gelegen Weena. Wegens werkzaamheden op het Stationsplein is het spoor van deze lijnen in de richting van het Kruisplein tijdelijk opgebroken. In de tegenovergestelde richting doen de tramlijnen 21, 23 en 25 nog wel de normale halte aan.

    (Foto: © Markus Lohrer - 22 maart 2012)

    (Foto: © Markus Lohrer - 22 maart 2012)

    Werkzaamheden langs de Conradkade, deel 4    (21 maart 2012)

    (Foto: © Ton Slootmaker - 21 maart 2012)

    (Foto: © Ton Slootmaker - 21 maart 2012)

    Van Hoog naar Laag en van Laag naar Hoog    (20 maart 2012)
    Op 20 maart 2012 was er in de avondspits een wisselstoring. De RandstadRail lijnen 3 en 4 reden vanaf Den Haag CS naar Laan van NOI Laag en vanuit Zoetermeer tot Laan van NOI Hoog. De passagiers werden van Laan van NOI Laag naar Hoog en van Hoog naar Laag gedirigeerd.  Het perronnetje Laan van NOI Laag is met een breedte van maar vier stoeptegels eigenlijk te smal om alle passagiers te verwerken. In combinatie met aan- en afrijdende trams zorgt dit voor onveilige situaties. Op het andere spoor staat een GTL voor tramlijn 2. Sinds de frequentieverlaging van tramlijn 2 naar een tien-minuten dienst kampt deze tramlijn vooral in de spits met behoorlijke capaciteitsproblemen.

    Veel reizigers moesten overstappen tussen Laan van NOI Hoog en Laag
    (Foto: © Rinus van de Kuil - 20 maart 2012)

    Vanwege capaciteitsproblemen op tramlijn 2 zijn er GTL's toegevoegd
    (Foto: © Rinus van de Kuil - 20 maart 2012)

    De restauratie van buitenlijner 58, deel 10    (19 maart 2012)
    Zo af en toe wordt de HTM buitenlijner 58 even in het zonnetje gezet
    (Foto: © Ton Slootmaker - 19 maart 2012)

    (Foto: © Ton Slootmaker - 19 maart 2012)

    (Foto: © Ton Slootmaker - 19 maart 2012)

    Spoorzone Delft: Nieuwe route in gebruik genomen    (19 maart 2012)
    Op 19 maart 2012 reden de tramlijnen 1 en 19 voor het eerst in de Phoenixstraat via de andere kant van de molen.





    Linksom door de Krakeling vanwege een slijptrein    (18 maart 2012)
    In het weekend van 17 en 18 maart 2012 reed RandstadRail lijn 3 linksom door de Krakeling. Op het binnenste spoor werd de zogenaamde golfslag uit het spoor geslepen. Voor de omwonenden is dit een verbetering omdat de trams nu veel minder lawaai maken. Ook de reizigers zullen merken dat het rijgeluid in de trams nu veel minder is geworden.
    De slijptrein tussen Seghwaert en Leidse Wallen gefotografeerd vanuit RandstadRail lijn 4
    (Foto: © Joris van der Ros - 18 maart 2012)

    Spoorzone Delft: Omleidingen en werkzaamheden    (17 maart 2012)
    In het weekend van 17 en 18 maart 2012 waren er werkzaamheden in Delft. In de Phoenixstraat (spoorzone Delft) werden de tramsporen verlegd naar de andere kant van de molen. Omdat de trams toch niet reden werd er ook op de Buitenhofdreef onderhoud uitgevoerd met de onderstopmachine. De tramdienst werd uitgevoerd door pendelbussen.

    (Foto: © Raymond Naber - 17 maart 2012)

    (Foto: © Raymond Naber - 17 maart 2012)
    (Foto: © Raymond Naber - 17 maart 2012)





    De tramlijnen 1 en 19 waren voor de gelegenheid aan elkaar gekoppeld. Tussen Ypenburg en de Hoornbrug werd via de route van lijn 15 gereden. De bij eerdere omleidingen gebruikte route naar Voorburg werd deze keer niet gereden.

    (Foto: © Rinus van de Kuil - 17 maart 2012)

    (Foto: © Rinus van de Kuil - 17 maart 2012)

    Zomaar een eindpunt: RandstadRail lijn 3, Centraal Station    (16 maart 2012)
    In de ochtend- en avondspits zijn er een aantal diensten onder het lijnnummer 3 tussen het De Savornin Lohmanplein en het Centraal Station. Na de invoering van een 10-minutendienst op RandstadRail lijn E en een aantal gekoppelde spitsdiensten op RR-lijn 4 was het niet meer nodig voor RR-lijn 3 om verder te rijden naar Zoetermeer Centrum-West.

    (Foto: © Joris van der Ros - 16 maart 2012)

    (Foto: © Joris van der Ros - 16 maart 2012)

    Citadis 2148 onderweg naar Rotterdam    (16 maart 2012)
    Op vrijdag 16 maart 2012 stond de nieuwe Citadis 2148 bij Zandvliet ter hoogte van de Belgisch-Nederlandse grens.

    (Foto: © Cor Hermsen - 16 maart 2012)

    (Foto: © Cor Hermsen - 16 maart 2012)

    Haagse PCC 1185 overgebracht naar Rotterdam Zuid    (16 maart 1982)

    (Foto: © Jaap van der Noordt - 16 maart 1982)

    (Foto: © Jaap van der Noordt - 16 maart 1982)
    (Foto: © Jaap van der Noordt - 16 maart 1982)

    Beelden van de aankomst zijn ook te zien op de RET-smalfilm (positie 12:45)

    Blauw-witte 3100-en in de omleiding    (15 maart 1998)
    Op 8 maart 1998 constateerde men tijdens de bouw van de tramtunnel een groot lek onder de Kalvermarkt waardoor omliggende grond wegspoelde. Omdat op dat moment ook het Spui opnieuw werd ingericht stond de HTM voor een grote uitdaging. Veel tramlijnen moesten worden omgeleid via de Koningskade en een deel van deze omleidingen moest zelfs tijdelijk gedeeltelijk achteruit bereden worden. Tramlijn 2 werd ingekort en reed tussen Kraayenstein en de Grote Kerk. Op 15 maart 1998 zien we een paar nog blauw-witte 3100-en in de omleiding op ongebruikelijke lokaties.

    (Dia: © www.digitaletram.nl - 15 maart 1998)

    (Dia: © www.digitaletram.nl - 15 maart 1998)

    (Dia: © www.digitaletram.nl - 15 maart 1998)

    (Dia: © www.digitaletram.nl - 15 maart 1998)

    Tramlijn 25 gesplitst in twee delen    (14 maart 2009)
    Vanwege werkzaamheden op de Schiekade/Schieweg kon tramlijn 25 vanaf 23 maart t/m 10 mei 2009 niet de normale route rijden. Omdat de omleidingsroute via Blijdorp niet geschikt was voor Citadis-trams werd tramlijn 25 gedurende deze periode in twee delen gesplitst. Tramlijn 25 reed tussen het Centraal Station en Carnisselande en tramlijn 5 reed tussen het Centraal Station en Schiebroek. Tramlijn 5 maakte een klein ommetje en reed langs Diergaarde Blijdorp.

    (Foto: © Ton Slootmaker - 14 maart 2009)

    (Foto: © Ton Slootmaker - 14 maart 2009)

    (Foto: © Ton Slootmaker - 14 maart 2009)

    (Foto: © Ton Slootmaker - 14 maart 2009)

    Weense trams in Rotterdam-Zuid    (13 maart 2002)





    Kleine ontsporing van GTL 3099 op de Thorbeckelaan     (12 maart 2006)

    De nieuwe "Diplomat" bus 310 reed een tramdienst op lijn 2
    (Foto: © www.digitaletram.nl)

    Aan het eind van de middag moest lijn 2 driehoeken vanwege een verdachte koffer. Deze koffer bleek al een tijdje bij de halte Kamperfoeliestraat te liggen. Bij het achteruit rijden liep het achterste draaistel uit de rails. Tramlijn 2 week tijdelijk uit over de route van lijn 3 naar Loosduinen. Op het tramloze gedeelte reden enige tijd vervangende bussen.


    PCC 1165 kwam ook even kijken
    (Foto: © www.digitaletram.nl)

    (Foto: © www.digitaletram.nl)

    (Foto: © www.digitaletram.nl)

    (Foto: © www.digitaletram.nl)

    (Foto: © www.digitaletram.nl)

    Ontsporing tijdens driehoeken CPC-loop    (11 maart 2012)
    Op zondag 11 maart 2012 ontspoorde GTL 3036 tijdens het driehoeken op de Nieuwe Duinweg. Het driehoeken was een gepland onderdeel van de omleidingen tijdens de CPC-loop. De tram werd door HTM Infra weer op de rails gezet.





    (Foto: © Dejan Jeremic - 11 maart 2012)

    (Foto: © Dejan Jeremic - 11 maart 2012)

    Sfeer, omleidingen en inkortingen tijdens de CPC-loop    (11 maart 2012)
    Op zondag 11 maart 2012 werd in Den Haag de traditionele City Pier City-loop georganiseerd. Tijdens dit jaarlijkse sportieve evenement waren er bij het openbaar vervoer weer verschillende omleidingen en inkortingen van kracht.
    (Foto-collage: © Joris van der Ros - 11 maart 2012)

    (Foto: © Joris van der Ros - 11 maart 2012)

    (Foto: © Joris van der Ros - 11 maart 2012)
    De 3036 draait het spoor op richting Vrederust. Later op de dag zou de 3036 op deze plek ontsporen.
    (Foto: © www.digitaletram.nl - 11 maart 2012)

    Tramlijn 9 driehoekte lange tijd bij de Nieuwe Duinweg
    (Foto: © Markus Lohrer - 11 maart 2012)

    RR-lijn 3 werd enige tijd tegen gehouden bij het Valkenbosplein
    (Foto: © Markus Lohrer - 11 maart 2012)

    Tramlijn 1 reed enige tijd naar het Statenkwartier
    (Foto: © www.digitaletram.nl - 11 maart 2012)

    Buslijn 24 (1100) was ingekort en reed een rondje bij Houtrust
    (Foto: © www.digitaletram.nl - 11 maart 2012)
  • 13-03-2011: Omleidingen en inkortingen tijdens de CPC-loop
  • 14-03-2009: CPC-loop veroorzaakt omleidingen
  • 17-03-2007: Haagse tram in omleiding voor de Fortis CPC-loop

  • Werkzaamheden langs de Conradkade, deel 3    (10 maart 2012)
    (Foto: © www.digitaletram.nl - 10 maart 2012)





    Nieuwe totaalreclametram voor Zwitserland    (10 maart 2012)





    Ajax-tram op Amsterdamse tramlijn 12    (9 maart 1997)
    (Dia: © www.digitaletram.nl - 9 maart 1997)

    Verdwenen tramhaltes: Kruisplein    (8 maart 1997)
    (Dia: © www.digitaletram.nl - 8 maart 1997)

    (Dia: © www.digitaletram.nl - 8 maart 1997)

    (Dia: © www.digitaletram.nl - 8 maart 1997)
  • 19-06-2008: Een tramhalte nader bekeken: Jacob Catsstraat
  • 13-01-2008: Een tramhalte nader bekeken: Steenwijklaan

  • Kapotte botsneus voor GTL 3092    (7 maart 2012)
    Op woensdagochtend 7 maart 2012 botste op de Nieboerweg ter hoogte van de Dr. van Welylaan GTL 3092 op een auto. Daarbij raakte één persoon gewond. Tramlijn 12 reed enige uren niet naar Duindorp maar driehoekte bij remise Lijsterbesstraat. Voor zover bekend was dit de allereerste aanrijding van een GTL met een zogenaamde zachte neus.
    (Foto: © Dejan Jeremic - 7 maart 2012)

    (Foto: © Dejan Jeremic - 7 maart 2012)

    (Foto: © Dejan Jeremic - 7 maart 2012)
  • 06-02-2012: Botsneus op een totaalreklametram
  • 11-01-2012: Steeds meer nieuwe GTL-neuzen
  • 18-12-2011: Een nieuwe neus maar een oude beschildering

  • GTL 3012 ontspoort in de Delftse Phoenixstraat    (6 maart 2012)
    Op dinsdag 6 maart 2012 rond 10:00 uur ontspoorde de GTL 3012 van tramlijn 1. Dit gebeurde in Delft in de buurt van de oude molen aan de Phoenixstraat. Dit werd veroorzaakt door een steen tussen de rails welke de voorste as optilde waardoor de voorste twee wielen uit het spoor liepen. De S.O.D. tilde de tram met behulp van een hydraulische pomp op en zette deze weer terug in het spoor. Na het hersporen ging de tram voor onderzoek naar remise Zichtenburg.





    (Foto: © Dejan Jeremic - 6 maart 2012)

    (Foto: © Dejan Jeremic - 6 maart 2012)

    Wijkbewoners op de bres tegen bomenkap langs trambaan    (5 maart 2012)
    In Den Haag bestaan snode plannen om de prachtige bomen langs de trambaan op de Laan van Meerdervoort op te offeren voor nog meer parkeerplaatsen. Gelukkig zijn er wijkbewoners in actie gekomen tegen deze snode plannen en hebben op de bedreigde bomen pamfletten met passende teksten aangebracht. Laten we niet vergeten dat zonder deze prachtige bomen een tramrit over de Laan in de nabije toekomst een stuk eentoniger kan gaan worden !!!!!!!!!!

    (Foto: © Ton Slootmaker - 5 maart 2012)

    (Foto: © Ton Slootmaker - 5 maart 2012)

    De restauratie van buitenlijner 58, deel 9    (4 maart 2012)
    Nadat op 19 februari 2012 de HTM buitenlijner 58 de eerste meters op eigen kracht had gereden is het werk gewoon door gegaan. Op zondagmiddag 4 maart 2012 werd op het A-balkon het nieuwe balkonscherm provisorisch geplaatst.

    (Foto: © Raymond Naber - 4 maart 2012)

    (Foto: © Raymond Naber - 4 maart 2012)

    (Foto: © Raymond Naber - 4 maart 2012)

    (Foto: © Raymond Naber - 4 maart 2012)

    De HTM 58 kwam op 26 april 2008 naar Den Haag. Bekijk hier de aankomst.

    Tramlijnen langdurig omgeleid in het Haagse centrum    (4 maart 1997)
    Vanaf 2 maart 1997 konden de tramlijnen 2, 6 en 10 niet meer via de Grote Marktstraat rijden. Vanwege de bouw van de Haagse tramtunnel moesten deze tramlijnen omrijden via de Jan Hendrikstraat, Grote Kerk, Buitenhof en Hofweg.





    GTL 3033 in Den Haag gearriveerd    (3 maart 1982)
    Op 3 maart 1982 arriveerde GTL 3033 in Den Haag. De tram werd zoals altijd per trein afgeleverd bij de Delftselaan.
    (Dia: © J. Woltjes - 3 maart 1982)

    Triest einde voor Rotterdamse tramwagens    (2 maart 1982)
    Op 2 maart 1982 was er weinig meer over van een aantal RET-trams op de sloperij in Krimpen aan de IJssel
    (Foto: © Jaap van der Noordt - 2 maart 1982)

    (Foto: © Jaap van der Noordt - 2 maart 1982)

    (Foto: © Jaap van der Noordt - 2 maart 1982)

    (Foto: © Jaap van der Noordt - 2 maart 1982)

    RandstadRailvoertuig rijdt proef op tramlijn 2, deel 4    (1 maart 2012)
    Vanaf 20 februari 2012 worden er met enige regelmaat testritten gereden met RandstadRailvoertuigen over tramlijn 2. Op donderdag 1 maart 2012 reed RandstadRailvoertuig 4042 enkele testritten tussen Kraayenstein en Leidschendam.
    RandstadRailvoertuig 4042 op weg in de Loosduinse Hoofdstraat
    (Foto: © Jaap van der Noordt - 1 maart 2012)

    (Foto: © www.digitaletram.nl - 1 maart 2012)

    (Foto: © www.digitaletram.nl - 1 maart 2012)

    (Foto: © www.digitaletram.nl - 1 maart 2012)

    (Foto: © www.digitaletram.nl - 1 maart 2012)

    (Foto: © Jaap van der Noordt - 1 maart 2012)

    (Foto: © www.digitaletram.nl - 1 maart 2012)

    Fotografeerbare digitale "films" in Gent    (1 maart 2012)
    Sinds het gebruik van de digitale lijn- en richtingfilms hebben veel fotografen problemen met het goed vastleggen van deze "films". Dit alles heeft te maken met de frequentie van de lampjes in combinatie met de sluitertijd van de camera. In Gent is het echter totaal geen probleem! Elk nummer heeft zijn eigen kleur en de displays tonen meerdere kleuren.
    De nieuwe lijn 24 rijdt in Gent rijdt tussen Melle Leeuw en Rabot
    (Foto: © www.digitaletram.nl - 1 maart 2012)

    (Foto: © www.digitaletram.nl - 1 maart 2012)

    (Foto: © www.digitaletram.nl - 1 maart 2012)